بخش فروریخته سازه های آب شوشتر از بخش های الحاقی بودند 

بخش فروریخته سازه های آب شوشتر از بخش های الحاقی بودند 

بیژن حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این طاق در دوره‌های گذشته به صورت اضطراری و برای رفع خطر برای حفاظت از طاق‌های تاریخی اجرا شده بود و خود

بیژن حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این طاق در دوره‌های گذشته به صورت اضطراری و برای رفع خطر برای حفاظت از طاق‌های تاریخی اجرا شده بود و خود جنبه تاریخی نداشته است.

وی در خصوص دلایل این اتفاق تصریح کرد: نوسانات شدید سطح رودخانه، رژیم رودخانه و رطوبت، سبب وارد شدن تنش به دیواره‌های ماسه‌ای شده و بر فرسوده شدن آنها تأثیر مستقیم داشته است.

حیدری ادامه داد: به همراه کارشناسان پایگاه بازدید میدانی از محل به عمل آمد و بررسی‌های لازم صورت گرفت. همچنین کارگاه مرمت و بازسازی به منظور رفع ضایعه پیش آمده فعال شد و امید داریم ظرف دو هفته آینده کار مرمت این بخش را به پایان برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سازه های آبی تاریخی شوشتر مجموعه‌ای به هم پیوسته از پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می کنند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان، برای بهره گیری بیشتر از آب ساخته شده‌اند. این آثار در سال ۱۳۷۷ به شماره ۲۱۸۰ در فهرست آثار ملی و در سال ۱۳۸۸ به شماره ۱۳۱۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.